Home Privacyverklaring
Privacy- en cookieverklaring Sandstep Healthcare
Deze privacy- en cookieverklaring is van toepassing op Sandstep Healthcare B.V. en alle onderliggende labels (verder: Sandstep Healthcare). Deze privacy- en cookieverklaring is het laatst aangepast op: 14 april 2025
Uw privacy is voor Sandstep Healthcare van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de relevante wet- en regelgeving over privacy, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (‘AVG’). Dit betekent dat wij:
- Onze doeleinden duidelijk vastleggen, voordat wij uw persoonlijke gegevens verwerken, via deze privacyverklaring;
- Zo min mogelijk persoonlijke gegevens opslaan en enkel de gegevens verwerken die nodig zijn voor onze doeleinden;
- Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens, mocht toestemming verplicht zijn;
- Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om uw persoonlijke gegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken;
- Uw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van uw persoonsgegevens die door ons verwerkt worden.
Uw gegevens zijn veilig bij ons en wij zullen deze gegevens altijd netjes gebruiken. In deze privacyverklaring leggen we uit wat wij bij Sandstep Healthcare doen met informatie over u.
Als u vragen hebt of wilt weten wat wij precies van u bijhouden, neem dan contact op met Sandstep Healthcare via de contactgegevens aan het einde van deze privacyverklaring.
Welke persoonsgegevens worden er verwerkt en met welk doel?
Contactformulieren
Wanneer u contact met ons opneemt door middel van het contactformulier op een van de websites, vragen wij u om uw:
- Geslacht
- Naam
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Locatie voorkeur
- Eventuele andere (bijzondere) persoonsgegevens die in een contactformulier worden verstuurd
Deze gegevens verzamelen wij zodat wij op uw bericht kunnen reageren. Dit doen wij op basis van uw toestemming. Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan 60 dagen.
Solliciteren voor een baan
U kunt bij ons solliciteren. Wij hebben daarvoor op de website een contactformulier dat u kunt invullen als u bij ons wil solliciteren. Hiervoor gebruiken wij uw:
- NAW-gegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Curriculum vitae
- Motivatiebrief
- Eventuele andere (bijzondere) persoonsgegevens die in een vraag of opmerking worden verstuurd
Deze persoonsgegevens worden verwerkt voor een evaluatie van de vaardigheden en talenten van de kandidaten om hun geschiktheid voor de openstaande functie te bepalen. Dit doen wij op basis van uw toestemming. Deze persoonsgegevens bewaren wij tot 4 weken na het einde van de sollicitatieperiode, tenzij u uitdrukkelijk toestemming heeft verleend voor een langere bewaartermijn. In dat geval bewaren wij uw gegevens maximaal 60 dagen.
Zorgverlening
Van patiënten van Sandstep Healthcare worden persoonsgegevens verwerkt in ons patiëntsysteem om de benodigde zorg te kunnen verlenen. Daarin zijn alle zorg gerelateerde patiëntgegevens in een of meerdere dossiers ondergebracht. Het gaat om de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- Geboortedatum
- Burgerservicenummer
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Gegevens over de zorgverzekering
- Gegevens van uw huisarts en apotheek (bijzondere persoonsgegevens)
- Legitimatiebewijs
- Pasfoto (indien gewenst)
Wij verlenen deze zorg op basis van een behandelingsovereenkomst met u. Deze patiëntgegevens zijn noodzakelijk voor de uitvoering van deze behandelingsovereenkomst. Wij bewaren patiëntgegevens tot 20 jaar na het beëindigen van de zorgverlening of de behandeling.
Wij zijn op grond van de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) verplicht om een medisch dossier bij te houden over een patiënt waar wij een behandelingsovereenkomst mee hebben. Dit medisch dossier is ondergebracht in ons patiëntsysteem en bevat naast bovenstaande algemene patiëntgegevens de volgende bijzondere persoonsgegevens van patiënten:
- Gegevens over de gezondheid (bijzondere persoonsgegevens). Onder andere:
- Consultverslagen
- Anesthesie en operatieverslagen
- Correspondentie met huisarts of andere verwijzer
- Medische voorgeschiedenis en medicatiegebruik
- Uitslagen van medisch onderzoek
- Beeldvormend onderzoek
- Medische vragenlijsten
Het verwerken van bijzondere persoonsgegevens is vanwege de gevoelige aard ervan verboden, tenzij er een wettelijke uitzondering van toepassing is. Sandstep Healthcare kan zich voor het verwerken van de gegevens uit het medisch dossier op een dergelijke uitzondering beroepen.
U heeft met ons een behandelingsovereenkomst gesloten. Op basis van deze uitzonderingsgrond mogen wij daarom medische (en andere bijzondere) persoonsgegevens verwerken. In spoedgevallen of noodsituaties kan het bovendien voorkomen dat wij bijzondere persoonsgegevens moeten delen met zorgverleners. Dat doen wij op basis van een andere uitzonderingsgrond: de bescherming van de vitale belangen van onze patiënten. Wij mogen ons beroepen op deze uitzonderingsgrond wanneer de betrokkene niet in staat is zijn toestemming te geven, bijvoorbeeld omdat hij te ziek is. Deze bijzondere persoonsgegevens bewaren wij minstens 20 jaar vanaf de laatste wijziging in het medisch dossier.
Behandelen van klachten
Wanneer een patiënt een klacht indient bij de Klachtenfunctionaris van Sandstep Healthcare of bij een externe instantie, zoals de Geschillencommissie Zorg, Inspectie voor Gezondheidzorg en Jeugd, tuchtcollege of rechtbank en/of (letselschade-) advocaat verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Geboortedatum
- Eventuele andere persoonsgegevens die bij de correspondentie van de klacht naar voren komen.
Deze gegevens verwerken wij voor het correct afhandelen van de klacht. Dit doen wij op basis van toestemming van u. De Klachtenfunctionaris handelt de klachten zelfstandig af, maar kan bij complexe klachten inhoudelijk advies vragen bij de operationeel manager of een medisch specialist. Hierbij worden uw persoonsgegevens zorgvuldig en zo veel mogelijk geanonimiseerd behandelend. Wij bewaren de persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor de volledige afhandeling van de klacht met een maximum van 2 jaar na het volledig afhandelen van de klacht.
Financiële gegevens
In sommige gevallen moet de zorg worden gedeclareerd bij een zorgverzekeraar. Hiervoor worden diagnosegegevens en uitgevoerde activiteiten gekoppeld aan declaratiecodes. Dit doet de behandelend arts. Financiële gegevens worden 7 jaar bewaard.
Facturatie van verleende zorg
Voor het factureren van de verleende zorg, verwerken wij van patiënten van Sandstep Healthcare de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- Gegevens over de zorgverzekering
Deze gegevens zijn noodzakelijk voor de uitvoering van de behandelingsovereenkomst die wij met u hebben. Verstuurde facturen zijn gekoppeld aan het patiëntdossier. Wij bewaren patiëntgegevens tot 20 jaar na het beëindigen van de zorgverlening of de behandeling.
Tevredenheidsonderzoeken en audits
Om de kwaliteit en veiligheid van onze zorgverlening te waarborgen, hebben wij diverse procedures en (controle)systemen ingericht en nemen wij deel aan (landelijke) registratiesystemen voor de zorg. Het gaat hierbij om interne audits, een patiënttevredenheid- en ervaringsonderzoek en PROMS. De volgende persoonsgegevens kunnen worden verwerkt:
- NAW-gegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Geboortedatum
- Gegevens over uw gezondheid (bijzondere persoonsgegevens)
Wij vragen toestemming voor deelname aan interne audits en voor deelname aan patiënttevredenheid- en ervaringsonderzoek en PROMS. Wij vragen geen toestemming bij verwerkingen waarvoor wij een wettelijke verplichting hebben om te melden zoals zorgcalamiteiten of infectieziekten. Wij verwerken de gegevens niet langer dan 4 jaar na het doen van de onderzoeken en/of audits.
Wetenschappelijk onderzoek
In bepaalde gevallen gebruiken we de volgende persoonsgegevens voor onderzoek:
- Geslacht
- Geboortedatum
- Dossiernummer
- Gezondheidsgegevens
U wordt daarover altijd geïnformeerd. Voor deelname aan een onderzoek vragen wij altijd uw toestemming. Hiervoor gebruiken wij een toestemmingsverklaring, welke u ontvangt via uw zorgverlener. Wij zullen gegevens voor onderzoeksdoeleinden nooit langer bewaren dan nodig is voor het desbetreffende onderzoek. Dat zal maximaal een termijn van 15 jaar zijn.
Telefoongesprekken
Alle telefoongesprekken met Sandstep Healthcare worden elektronisch opgenomen en bewaard. De volgende persoonsgegevens kunnen worden verwerkt:
- NAW-gegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Geboortedatum
- Gegevens zorgverzekering
- Gegevens huisarts e/o apotheek
- Gegevens gezondheid (bijzondere persoonsgegevens)
De gesprekken worden vertrouwelijk behandeld en vallen onder het medisch beroepsgeheim. De gesprekken worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden. Ook bij fouten of klachten kunnen de gesprekken beluisterd en beoordeeld worden. Deze gesprekken worden na 12 maanden verwijderd.
Bewaartermijnen
Sandstep Healthcare draagt er zorg voor dat de papieren en elektronische persoonsgegevens op een veilige wijze worden bewaard, in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is om het doel te bereiken waarvoor ze zijn verzameld. Er zijn enkele uitzonderingen op deze regel.
Gegevens mogen langer bewaard blijven als ze worden geanonimiseerd. Ook kan bewaring noodzakelijk zijn voor de uitoefening van het recht op vrijheid van meningsuiting en van informatie, voor de nakoming van een wettelijke verplichting, voor de uitvoering van een taak in het algemeen belang of in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag.
Om redenen van algemeen belang op het gebied van volksgezondheid en met het oog op archivering in het algemeen belang, wetenschappelijk of historisch onderzoek of statistische doeleinden kan het ook noodzakelijk zijn om persoonsgegevens te bewaren. Tenslotte kan bewaring noodzakelijk zijn voor de vaststelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering.
Verstrekking persoonsgegevens aan derden
Wij delen jouw persoonsgegevens enkel met derden, wanneer dit op basis van de huidige wetgeving is toegestaan. Het kan voorkomen dat wij uw persoonsgegevens aan derde partijen verstrekken, omdat wij hen hebben ingeschakeld om bepaalde gegevens te verwerken als:
- Dat nodig is om de overeenkomst met u uit te voeren
- U hier toestemming voor geeft
- Wij hier een gerechtvaardigd belang bij hebben
- Wij dat wettelijk verplicht zijn, bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf
Partijen die in onze of uw opdracht persoonsgegevens verwerken zijn bijvoorbeeld:
- Zorgverleners
- De dienstdoende arts in noodgevallen
- De huisarts
- Een doorverwijzende zorgverlener
- Een naburig ziekenhuis bij een medisch noodgeval
- Zorginstituut Nederland
- Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
- Landelijke registratie zorg bij de Dutch Hospital Data
Cookies
De website van Sandstep Healthcare maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat met pagina’s van de website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw apparaat wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers worden teruggestuurd. U kunt via uw browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige onderdelen van onze website werken dan niet meer naar behoren. In bijlage 1 ziet u een overzicht van de cookies die wij gebruiken.
Social media button
Op onze website maken wij gebruik van een social media button, die u doorgeleidt naar het social media platform. Als u lid bent van dit social media platform dan heeft u de optie om ons te volgen en om content te delen binnen het netwerk. De button is werkt met behulp van stukjes code die afkomstig is van het social medianetwerk. Als u wilt weten wat het social media platform doet met uw persoonsgegevens, lees dan de privacyverklaring van:
- LinkedIn privacyverklaring
Beveiliging
Beveiliging van persoonsgegevens is vinden wij belangrijk. Daarom hebben wij passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om uw privacy te beschermen. Wij passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan en eisen dat ook van partijen die in opdracht van ons persoonsgegevens verwerken.
Functionaris voor gegevensbescherming
Wij hebben een externe en onafhankelijke functionaris voor Gegevensbescherming aangesteld. Deze persoon is verantwoordelijk voor de privacy binnen onze organisatie. Onze Functionaris voor Gegevensbescherming is bereikbaar per e-mail op privacy@sandstephealthcare.nl voor uw vragen en verzoeken.
Wijziging privacyverklaring
Wanneer onze websites of werkzaamheden wijzigen, passen wij ook de privacyverklaring aan. Let dus altijd op de datum in de footer en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn.
Uw rechten
Als u vragen heeft of wilt weten welke persoonsgegevens wij van u hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder.
U heeft de volgende rechten:
- Recht op inzage: u heeft recht op inzage in de persoonsgegevens die wij van u verwerken
- Recht op rectificatie: u heeft het recht om de persoonsgegevens die wij van u verwerken te laten corrigeren of aan te vullen als deze onjuist of onvolledig zijn
- Recht op verwijdering: u kunt ons verzoeken om uw persoonsgegevens te verwijderen
- Recht op gegevensoverdraagbaarheid: u heeft het recht om de persoonsgegevens die wij van u verwerken te laten overdragen aan een derde partij
- Recht om toestemming in te trekken: u kunt uw toestemming altijd intrekken
- Recht op beperking van de verwerking: in bepaalde gevallen kunt u ons verzoeken de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken
- Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens
Let op dat u altijd duidelijk in uw verzoek aangeeft wie u bent, zodat we zeker weten dat wij geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.
Wij voldoen in principe binnen een maand aan uw verzoek. Deze termijn kan echter worden verlengd die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, stellen wij u daarvan tijdig op de hoogte.
Klacht indienen
Als u een klacht in wilt dienen over het gebruik van uw persoonsgegevens kunt u een e-mail sturen naar privacy@sandstephealthcare.nl. Wij pakken elke klacht intern op en communiceren dit verder met u.
Als u vindt dat wij u niet op de juiste manier helpen, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Voor Nederland heet deze de Autoriteit Persoonsgegevens. Meer informatie over het indienen van een klacht vindt u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Contact
Als u vragen over onze privacyverklaring heeft, neem dan contact op met Sandstep Healthcare.
Bezoekadres:
Biltseweg 14
3735 ME Bosch en Duin
E privacy@sandstephealthcare.nl
T 088 – 89 100 89
Bijlage 1 Cookies
In onderstaande tabel vindt u een overzicht van de cookies die wij gebruiken.
Noodzakelijk (6)
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Naam |
Aanbieder |
Doel |
Maximale bewaartermijn |
Type |
1.gif |
Gebruikt om het aantal sessies op de website te tellen, noodzakelijk om de levering van CMP producten te optimaliseren. |
Sessie |
Pixeltracker |
|
CookieConsent |
Slaat de cookiestatus van de gebruiker op voor het huidige domein |
1 jaar |
HTTP-cookie |
|
rc::a |
Deze cookie wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen mensen en bots. Dit is gunstig voor de website om juiste rapporten over het gebruik van de website te maken. |
Permanent |
Lokale HTML-opslag |
|
rc::c |
Deze cookie wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen mensen en bots. |
Sessie |
Lokale HTML-opslag |
|
tusSupport |
sandstephealthcare.nl |
Met deze cookie kan de gebruiker bestanden uploaden op de website. |
Permanent |
Lokale HTML-opslag |
XSRF-TOKEN |
sandstephealthcare.nl |
Zorgt voor brows veiligheid, door vervalsing van cross-site verzoeken te voorkomen. Deze cookie is essentieel voor de veiligheid van de website en bezoeker. |
1 dag |
HTTP-cookie |
Marketing (6)
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Naam |
Aanbieder |
Doel |
Maximale bewaartermijn |
Type |
__Secure-ROLLOUT_TOKEN |
In afwachting |
180 dagen |
HTTP-cookie |
|
_ga |
Gebruikt om gegevens naar Google Analytics te verzenden over het apparaat en het gedrag van de bezoeker. Traceert de bezoeker op verschillende apparaten en marketingkanalen. |
2 jaar |
HTTP-cookie |
|
_ga_# |
Gebruikt om gegevens naar Google Analytics te verzenden over het apparaat en het gedrag van de bezoeker. Traceert de bezoeker op verschillende apparaten en marketingkanalen. |
2 jaar |
HTTP-cookie |
|
_gcl_au |
Gebruikt door Google AdSense om te experimenteren met de efficiëntie van advertenties op websites die hun services gebruiken. |
3 maanden |
HTTP-cookie |
|
VISITOR_INFO1_LIVE |
Probeert de bandbreedte van gebruikers te schatten op pagina's met geïntegreerde YouTube-video's. |
180 dagen |
HTTP-cookie |
|
YSC |
Registreert een unieke ID om statistieken bij te houden van welke video's van YouTube de gebruiker heeft gezien. |
Sessie |
HTTP-cookie |
Niet geclassificeerd (2)
Niet-geclassificeerde cookies zijn cookies die we nog aan het classificeren zijn, samen met de aanbieders van afzonderlijke cookies.
Naam |
Aanbieder |
Doel |
Maximale bewaartermijn |
Type |
_gcl_ls |
In afwachting |
Permanent |
Lokale HTML-opslag |
|
sandstep_healthcare_session |
sandstephealthcare.nl |
In afwachting |
1 dag |
HTTP-cookie |
Technische of functionele cookies
Sommige cookies zorgen ervoor dat bepaalde onderdelen van de website goed werken en dat jouw gebruikersvoorkeuren bekend blijven. Zo kunnen er bijvoorbeeld cookies worden gebruikt om lettertypes goed weer te geven, om jouw gebruikssessie te kunnen onthouden op de webserver zodat u de website kunt bekijken, of om een zoekterm te onthouden waarop wordt gezocht binnen de website of een gekozen filter.
Analytische cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website gebruiksvriendelijker wordt. De cookies geven inzicht in hoe bezoekers de website gebruiken, bijvoorbeeld:
- Het aantal bezoekers
- De meest bezochte pagina’s
- De gemiddelde bezoekduur
- Gebruikte apparaten en browsers
Deze informatie helpt ons de website te verbeteren. We gebruiken deze cookies op een privacy vriendelijke manier waarbij ze geen grote impact hebben op uw privacy. Voor zover deze cookies persoonsgegevens verwerken, vragen wij hiervoor uw toestemming.
Google Analytics
Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze website gebruiken. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. Daarin staan strikte afspraken over wat zij mogen bijhouden. Wij staan Google toe de via Google Analytics verkregen informatie te gebruiken voor andere Google diensten. Wij laten Google de IP-adressen niet anonimiseren. Voor het plaatsen van deze analytische cookies vragen wij jouw toestemming.
Marketing cookies
Deze cookies maken het onder meer mogelijk om u gepersonaliseerde advertenties te laten zien via onze advertentiepartners. Deze cookies kunnen onder andere de volgende gegevens van u verzamelen:
- Naam
- Login informatie
- Schermweergave opties
- IP-adres
- Cookie-ID
- Website- en klikgedrag
- Referrer-URL
- Gedrag binnen de applicatie
Voor deze cookies hebben wij uw toestemming nodig. Wanneer u onze website voor het eerst bezoekt, tonen wij een cookiemelding. Hierin vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van de marketing cookies (en in sommige gevallen bepaalde analytische cookies). U kunt onze website gewoon gebruiken als u geen toestemming geeft voor deze cookies: alleen de functionele cookies worden dan geplaatst. U kunt uw gegeven toestemming altijd weer intrekken. Raadpleeg voor meer informatie over de uitoefening van uw privacy rechten het kopje “Uw rechten?”.
Verwijderen van cookies
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Als een houdbaarheidsdatum is ingesteld, wordt het cookie automatisch verwijderd wanneer de houdbaarheidsdatum verstrijkt. U kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen, voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.
In- en uitschakelen van cookies
In uw webbrowser kunt u instellen dat het opslaan van cookies alleen wordt geaccepteerd wanneer u hiermee instemt. Raadpleeg voor meer informatie hierover de handleiding van uw browser. Let op: veel websites werken niet optimaal als de cookies zijn uitgeschakeld.